Hello!Weclome to SWEET PINK!
Sweet Pink
About Entries Friends Credits
Aqua Lomo Camera & Macaroon's Contest
Sunday, 28 August 2011 | 21:39 | 1 comments



Ain mengenalinya di sekolah Ain.Nama dia Nurul Hanis Anasa.Dia memang cantik.Walaupun baru masuk ke sekolah pada tahun ini tapi sudah dipilih untuk menjadi pengawas.Ain sendiri mengambil dua tahun untuk bodek cikgu untuk menjadi pengawas.Ramaai gadis cemburu dengan dirinya.Begitu juga aku hihi.Selain cantik,kaya dan dia juga sangattttttjahat baik.Dia juga pandai sebab itu cikgu menjadikannya teladan tetapi Hanis ni nakal uga hehe.


Diriku berasa tercabar kerana biasanya cikgu menjadikan ku contoh.Kini ku betul betul terasa.Dirinya lebih bijak dari ku.Ku mesti berusaha bersungguh tetapi apakah daya ku tidak dapat membeli buku latihan.Keluarga ku ibarat  kais makan pagi,kais makan petang dan kais makan malam.Diriku tak dapat membeli.Lebih lebih lagi kerana adik beradik ku yang ramai.Tanpa disangka sangka Hanis sudi membelanja diri ku buku latihan dan juga buku nota.Bukan satu tetapi banyak.Pada asalnya ku menolak sahaja pemberiannya kerana bersalah.Setelah didesak dan di pujuk akhirnya ku mengambil juga buku nota dan latihan itu.


Pada mulanya ku bersangka buruk kepada Hanis.Diriku ingat mungkin anda udang di sebalik batu tetapi dia benar benar ikhlas kepada diriku.Ku betul betul terharu terhadap dirinya.






Hari jadinya makin dekat.Ku masih berfikir apa yang patut ku beli kepadanya bagi membalas jasanya.Ku tahu diriku tidak dapat membeli hadiah yang mahal.Ku bercadang mahu membuatkannya sebuah bingkai gambar.Aku hanya membuat setakat termampu.Aku juga bercadang mahu membelikannya coklat kerana Hanis begitu menyukainya.Walaupun ku membuat bingkai gambar itu dengan barang terpakai Hanis begitu menyukainya.Hanis betul betul berterima kasih kepada ku.Dia mengatakan bingkai gambar itu sungguh cantik.Diriku tak tahu adakah itu pujian yang ikhlas atau palsu  atau untuk sedapkan hati ku.Mungkin satu hari nanti akan ku bertanya pada Hanis. :)


Makin lama UPSR makin dekat.Ku berdebar debar apabila UPSR.Ku menjawab bersungguh didalam UPSR kerana tidak mahu kecewakan ibu bapa Ain.Ku melihat Hanis juga menjawab dengaan bersungguh tetapi ku berasa sedikit pelik kerana soalannya bagaikan budak darjah satu T_____T.Ku melihat rakan rakan lain sudah siap semuanya padahal masih ada masa setengah jam.Tiba tiba pengawas UPSr masuk ke dewan dan mengatakan tersalah bagi kertas UPSR.Mereka tersilap bagi kertas darjah satu.Semua orang hanya terkebil kebil menahan ketawa kerana soalannya seperti  budak darjah satu kerana ia memang soalan murid darjah satu.Haha.Macam mana boleh tersalah bagi kertas peperiksaan yang paling penting ni.Kesemua hanya tersenyum.Mereka tidak ketawa kerana takut dimarahi pengawas yang GILA garang tu.XD





Alhamdulilah,Hanis dan aku telah mendapat keputusan yang cemerlang.Cita cita kami ialah mendapat 5A XD.Kami berdua apa lagi berparti lah XD.Perangai yang baik itu bagaikan terus lesap.Haha.


Pada suatu hari,Hanis kata nak pergi rumah Ain.Ain pun terkjut lah sebab Hanis nak pergi rumah Ain.Ain bukan malu nak tunjuk pada Hanis rumah Ain tapi ada rahsia yang besar tahap gaban yang perlu disimpan walaupun seluruh kelas dah tahu XD cuma Hanis je belum.

Ain bagi je lah Hanis pergi rumah Ain.Kawan kawan yang lain pun ikut lah.Bila Hanis sampai rumah Ain.Semua kawan kawan dah ada.Kitorang nak tutup mata Hanis dengan kain sebab kitorang ada susprise...Pada mulanya Hanis lari lah sebab tak nak kena tutup mata.Apa lagi kitorang pecut lah kejar dia.Tak lama pun sebab Hanis sorang kitorang ramai. :D

Selepas berjaya menutup mata Hanis kitorang bawalah sesuatu tempat.Bila Hanis buka mata dia terus menjereit teruja #kot.Dia menjerit sebab ada...... GREYSON CHANCE .Hanis ni memang minat lah juga dekat GC tu.Wakaka.

Selepas jumpa boyfriend dia semestinya dia tanya banyak gila soalan.Macam mana dapat jumpa GC.Bawa dia ke sini.Bla bla bla.Kitorang bawa lah dia pergi jalan jalan dekat satu tempat bla bla.Kitorang semua diam je lah.

Kitorang bawa Hanis pergi jumpa dinosour,bila dia besar,anak dia,bila dia kecil XD mumia dan macam macam lagi.XDDDDDDDD.Lepas tu kitorang pergi naik rollercoestar.Pening gila.Syok betul.Lepas tu pergi angkasa lepas blablabla.

Selepas beberapa jam melapaskan tension Hanis balik ke rumahnya dan menceritakan apa yang terjadi.Ibu bapa nya memang tak percaya lansung.Kesian.. :p.

Malas nak cerita lagi banyak sangat :p.